ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
θΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:
ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
1. Οικολογία - Παγκόσμια και Τοπική Κληρονομιά
Τίτλος: "Φύλαξέ το μην πετάς, ανακύκλωσε με μας!"
-
Εργαστήριο 1ο: Τι γίνεται με τα άχρηστα;
Τα παιδιά συστήνονται με το θέμα μέσω διαδραστικής αφίσας:
e-me content: hotspots σε εικόνα - Ανακύκλωση
Πηγή: Διδακτικό σενάριο - Ανακύκλωση, Επιμόρφωση Τ4Ε
Τι συμβαίνει με όσα πράγματα δεν χρειαζόμαστε;
Σκέφτομαι, αποτυπώνω τις ιδέες μου και εξηγώ...
Από πού έρχεται μια δυσάρεστη μυρωδιά;
Αναπαραστούμε με το πρόσωπο και το σώμα μας...
Αποτυπώνουμε τις σκέψεις μας και στο χαρτί...
Στο εκπαιδευτικό λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης Kidspiration
δημιουργούμε τον αρχικό μας χάρτη με τις ιδέες μας για το ερώτημα:
"Τι γνωρίζετε για την ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ;"
-
Εργαστήριο 2ο: Ας δούμε τι συμβαίνει γύρω μας
Παρακολουθούμε το video: «HD Peri Poll»
και καλούμαστε να παρατηρήσουμε, να συγκρίνουμε
και να διαχειριστούμε κριτικά τις πληροφορίες...
Ακούμε την ψηφιακή αφήγηση του παραμυθιού:
"Το Βρωμοχώρι" - Σοφία Ζαραμπούκα
Ζωγραφίζουμε πώς ήταν το χωριό στην αρχή
του παραμυθιού και πώς στο τέλος του...
Παίζουμε με διαδραστικά παιχνίδια από το photodentro:
-
Βρες τις διαφορές στις εικόνες με τα σκουπίδια
-
Ταίριαξε τις ψηφίδες, για να φτιάξεις τις εικόνες με τα σκουπίδια! (Παζλ)
-
Εργαστήριο 3ο: Και τι κάνουμε με τα σκουπίδια;
Παρατηρούμε, συζητάμε, καταγράφουμε τα απορρίμματα της τάξης
και τους τρόπους διαχείρισής τους.
Φωτογραφίζουμε το δεκατιανό μας και χωρίζουμε
τα ευρήματά μας σε οργανικά και ανακυκλώσιμα...
Παίζουμε διαδραστικά παιχνίδια από το εκπαιδευτικό λογισμικό
Kidepedia:
ΤΟΜΟΣ 1 - ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΓΗ
Κάνουμε ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ;
Συμπληρώνουμε φύλλο εργασίας με πίνακα διπλής εισόδου
όπου ξεχωρίζουμε τα υλικά της ανακύκλωσης,
πρώτα στον διαδραστικό πίνακα όλοι μαζί...
και στη συνέχεια ατομικά στο χαρτί...
Φύλλο εργασίας από dreamskindergarten.blogspot.com
Ομαδοποιούμε εικόνες από ανακυκλώσιμα υλικά σε κατηγορίες
και τα κολλάμε στον κατάλληλο κάδο γράφοντας:
ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ - ΧΑΡΤΙ - ΠΛΑΣΤΙΚΟ - ΓΥΑΛΙ
Παρακολουθούμε τα video:
Παίζουμε διαδραστικό παιχνίδι στο learningapps όπου διακρίνουμε τα υλικά
σε αυτά που ανακυκλώνονται
και σε αυτά που δεν ανακυκλώνονται
γράφοντας Ν (ΝΑΙ) ή Ο (ΟΧΙ):
Ακόμη ένα παιχνίδι από το photodentro όπου προσπαθούμε να βάλουμε
το κάθε αντικείμενο στον σωστό κάδο ανακύκλωσης:
-
Εργαστήριο 4ο: Ας δώσουμε εξηγήσεις και στα προβλήματα λύσεις
Φέρνουμε στην τάξη ανακυκλώσιμα υλικά
από το σπίτι μας και παίζουμε παιχνίδι:
Ποιος θα βάλει πρώτος το σωστό σκουπίδι στον σωστό κάδο;
Στη συνέχεια πηγαίνουμε έξω στους κάδους ανακύκλωσης
του σχολείου μας και τοποθετούμε τα ανακυκλώσιμα
αντικείμενα στους σωστούς κάδους!
Ζωγραφίζουμε το όνειρο του αγαπημένου μας
σκουπιδιού ανακύκλωσης...
Τι θα ήθελε να γίνει όταν πάει στην ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ;
Φύλλο εργασίας από www.toparamithi.gr
Παρακολουθούμε το video:
Ένα βίντεο για - Attica Park τη Μητέρα Φύση
προβληματιζόμαστε και συζητάμε σχετικά με τα βασικότερα προβλήματα
που δημιουργεί η ανθρώπινη συμπεριφορά στη φύση...
Σε ανοιχτό φύλλο εργασίας ζωγραφίζουμε:
Πώς καταστρέφει το περιβάλλον ο άνθρωπος
με τα απορρίμματά του;
Σε επόμενη φάση πραγματοποιούμε στην ολομέλεια
διαγωνισμό επιχειρηματολογίας για τις ανθρώπινες
ενέργειες που καταστρέφουν το περιβάλλον και για ενέργειες
που το φροντίζουν. Στη συνέχεια ζωγραφίζουμε
ένα πρόβλημα και τη λύση που θα προτείναμε...
-
Εργαστήριο 5ο: Ένα θεατρικό με θέμα περιβαλλοντικό!
Κατασκευάζουμε μάσκες από ανακυκλώσιμα υλικά και
παίζουμε θεατρικό δρώμενο με τίτλο:
"Τα Λυπημένα Σκουπίδια"
Η ιστορία μας: Τα σκουπίδια είναι δυσαρεστημένα που δεν τα πετούν
οι άνθρωποι στους κάδους Ανακύκλωσης για να τους δώσουν ζωή.
Η Γη μολύνεται, η θάλασσα και το δάσος. Έρχονται δύο παιδιά και εξηγούν όλα αυτά που έμαθαν στο σχολείο τους για την Ανακύκλωση και στο τέλος όλα μπαίνουν σε τάξη!
Οι ήρωές μας: Ήλιος, Ανακύκλωση, Μόλυνση, Δάσος, Θάλασσα, Γη, Γυαλάκης, Χαρτούλης, Πλαστικούλης, Αλουμινούλης!
Το τραγούδι που πλαισιώνει το θεατρικό μας:
Ανακύκλωση - Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου
Η ιδέα για το θεατρικό είναι από
nikoybasilikh.blogspot.com
-
Εργαστήριο 6ο: Ας δείξουμε σε όλους τι μάθαμε!
Κατασκευάζουμε αφίσα με πλαστικά καπάκια:
"Η κυρία ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ φωνάζει...μηνύματα!"
Γράφουμε τα δικά μας μηνύματα και τα φωνάζουμε
κι εμείς για να την κάνουμε χαρούμενη και να μας ακούσουν και οι άλλοι!
Έπειτα, η κυρία ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ μας δίνει βραβείο
για τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα!
-
Εργαστήριο 7ο: Πόσο χρήσιμα είναι τα άχρηστα;
Παρακολουθούμε το video:
"Σκουπίδια αυτός ο θησαυρός - Με ερωτήσεις" -
Ευγενία Σιαμπανοπούλου
και παράλληλα συζητάμε, απαντάμε στις ερωτήσεις
και ξαναθυμόμαστε όλα αυτά που έχουμε μάθει...
Στο εκπαιδευτικό λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης Kidspiration
δημιουργούμε τον τελικό μας χάρτη με τις νέες ιδέες μας για το ερώτημα:
"Τι γνωρίζετε για την ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ;"
και τον συγκρίνουμε με τον αρχικό μας. Εντοπίζουμε τις διαφορές
σε όσα γνωρίζαμε πριν για την ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
και σε αυτά που γνωρίζουμε τώρα.
Εκφράζουμε τα συναισθήματά μας
για τις δραστηριότητες του προγράμματος,
λέμε ποια δραστηριότητα μας άρεσε πιο πολύ και ποια λιγότερο,
εάν υπάρχει κάτι άλλο που θα θέλαμε να μάθουμε ή να κάνουμε κ.λπ.
-
Όταν τα σκουπίδια μας εμπνέουν και δημιουργούμε!